Loving Lebanon - Reisverslag uit Beiroet, Libanon van Marjolein Meester - WaarBenJij.nu Loving Lebanon - Reisverslag uit Beiroet, Libanon van Marjolein Meester - WaarBenJij.nu

Loving Lebanon

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

19 September 2010 | Libanon, Beiroet

Lieve lezers!!
Ondertussen al bijna 10 dagen in Libanon en dat houdt eigenlijk in dat we al 10 dagen zo relaxed zijn dat ik te lam (wederom, fraai is dat) ben om met regelmaat dagboeken en dergelijke bij te houden...
Vorige week vrijdag (even nadenken) vanuit Damascus met een taxi naar Beirut gereden. Na wat geharrewar bij de grens (met je paspoort naar hokje 1, dan doorgestuurd worden naar de rij voor de vrouwen, dan toch niet, dan naar de rij voor de buitenlanders, dan aan de beurt zijn en toch eerst je belasting moeten betalen, en dat was alleen maar om Syrie uit te komen) en een gevecht met een oma in burqa bij het toilet die we even wat Hollandse manieren hebben geleerd (voordringen mag niet! Met als resultaat een blauw scheenbeen van haar tik met de wandelstok) aangekomen in ons van te voren gereserveerde hostel in de hipste wijk van Beirut, Gemayyze. Super hostel, super mensen, super kamergenoten met auto (altijd handig) die hier Arabisch studeren... Beter wordt het niet. Bovendien heeft Beirut een bruisend nachtleven dat wij uiteraard verkend hebben, sjieke beachclubs waar wij gratis (Hollands of niet he) naar binnen sneaken, af en toe een beetje cultureel en natuurgeweld, en eindeloze spelletjes Biggen. Ja, wij vermaken ons wel hier en begrijpen ook werkelijk niet waar het negatieve reisadvies vandaan komt. Wat een gekken zeg! We hebben ons zelfs gewaagd in Hezbollah-gebied, geen centje pijn. Wel overal checkpoints, maar een beetje knipperen met de blauwe ogen en er is niks aan het handje. Het is wel verbazingwekkend hoe groot de overkill aan Amerikaanse producten, merken en andere onzin is.... Op de snelweg waan je je soms op Times Square,grote billboards en reclames voor KFC, McDonalds, Applebee's, Dunkin' Donuts... Beetje vreemd als je daarna grote Hezbollah posters ziet hangen, maar ach, wie zijn wij om daarover te klagen?
Verder hebben we vastgesteld dat we hier heel goed zouden kunnen wonen, dus hebben we er nog maar een paar dagen aan vastgeplakt (ja, lui, maar we hebben heeeeeeeeel hard gewerkt voor we weggingen en genieten van een beetje luxe is ook wel fijn). Donderdag is het plan om naar Amman te vertrekken met de minibus, en dan nog een weekje Jordanie, en dan is het alweer gedaan met het reizen en gaat het serieuze gedeelte beginnen... Daarom sluit ik nu af om nog even te genieten van alles wat Beirut ons te bieden heeft!
Liefs en een dikke zoen,
Marjolein

PS Bij deze wil ik Karlijn en Fleur graag even wijzen op de waardebon; een nieuwe mp3speler graag, aangezien ik mijn kabeltje ergens in Syrie heb laten liggen en mijn model mp3 zo oud is dat je nergens meer een kabel kan kopen in deze hippe stad ;-) (Guus en Sclub7 graag erop).

PS 2 Foto's staan op Facebook!

• 19 September 2010 - 19:55

Annejet:

Loving your stories yet again!!!!!!
    Take care and enjoy your blue eyes!
    xxxxx

• 19 September 2010 - 21:22

Ellende:

Dacht je nou echt dat ik S Club zou vergeten? Heb m net nog 10 keer geluisterd, ultiem! Maar jouw leventje is op t moment net zo ultiem lees ik..the joy times coming around!!!
    xx

• 20 September 2010 - 07:58

Loes:

Lieve Marjolein, wat een prachtig 'typisch-Marjolein' verhaaltje weer. Een tik met de wandelstok van een oma hahahaha. Fijn om te lezen dat je geniet, vooral doen! Je hebt idd hard genoeg gewerkt voordat je vertrok, dus dan is het nu tijd voor rust. Geniet ervan meissie!! Ik kijk alweer uit naar je volgende update :)! Dikke kus!

• 20 September 2010 - 12:15

Floris:

Blijft mooi om te lezen dat je het zo naar je zin hebt schat! Hier in NL is het druk met regelen, maar op zich zorgt het er wel voor dat wat afleiding heb :)
    Kun je zo'n Hezbollah poster opsturen? Leuk voor in ons nieuwe huis!
    Ciao

• 22 September 2010 - 11:55

Yvo:

Ow jeetje het is wel echt weer blondie op vakantie raak je ooit wel eens niet iets kwijt op vakantie marjolein?
    Gefeliciteerd trouwens met je huisje en Floris ook natuurlijk wij komen graag eens kijken.

liefs Yvo (en Marleen ook wel denk ik)

• 27 September 2010 - 13:33

Mieke Keuch:

hoi marjolein

jouw reisverslagen print ik uit voor oma Kitty, die is uiteraard razend nieuwsgierig, naar wat jij allemaal beleefd.
    nog veel reisplezier gewenst

een dikke kus van oma en hartelijke groeten
    mieke