Aan alles komt een einde - Reisverslag uit East Jerusalem, Palestina van Marjolein Meester - WaarBenJij.nu Aan alles komt een einde - Reisverslag uit East Jerusalem, Palestina van Marjolein Meester - WaarBenJij.nu

Aan alles komt een einde

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

02 December 2010 | Palestina, East Jerusalem

Lieve allemaal,

Wederom mijn excuses voor het nalaten van het updaten van mijn blog. Ik heb er moeite mee om de twee werelden waar ik me momenteel in bevind te combineren. Als ik mensen spreek van thuis probeer ik de gesprekken zo kort mogelijk te houden om vragen van hun kant te vermijden. Ik ben er nog niet precies achter waarom, maar ik denk dat als ik over de realiteit moet spreken dat ik deze ook onder ogen moet zien, en zolang ik hier ben kan ik dat nog even niet aan. Ik weet dat mijn voorgaande verhalen vaak sarcastisch waren met een humoristische ondertoon, ik probeer dit tot op de dag van vandaag ook te doen, maar het lukt niet. De situaties hier kunnen niet met een humoristische ondertoon gebracht worden, en het voelt alsof ik een zeur ben als ik omschrijf hoe ik me af en toe werkelijk voel… Waarschijnlijk komen alle verhalen langzaam naar buiten zodra ik thuis ben, dus heb wat geduld met me (zowel nu als straks weer thuis).

Deze week zijn mijn laatste lessen, neem ik afscheid van iedereen en vertrek ik voor nog 2,5 week reizen naar Egypte en Jordanie. Daarna ben ik nog wat dagen hier in Nablus om definitief dag te zeggen tegen iedereen hier die als mijn familie is gaan voelen, en de 23e ben ik weer thuis...

Ik wens jullie allemaal veel sterkte met de kou (sorry, het is hier nog steeds 25 graden overdag) en de sneeuw-ellende, en tot snel!

Liefs

  • 02 December 2010 - 08:21

    Yvo:

    Lieve Marjolein,

    Doe lekker rustig aan het komt vanzelf goed.

  • 02 December 2010 - 08:22

    Anouk:

    lIEFJE,
    Heel veel succes daar nog, en wanneer je terug bent, wil ik heel graag, nadat je geacclimatiseerd bent, onder het genot van warme choco, je verhalen over je tijd daar horen.
    Liefs!

  • 02 December 2010 - 17:53

    Mamarianne:

    Fijn weer iets van je te lezen!
    Ik wens je ook mooie weken met je Floortje. Hopelijk speelt het weer hem geen parten en kan hij rustig naar je toe vliegen.

    Heb al een paar keer geprobeerd je te bellen, maar kreeg geen gehoor helaas.
    Nu opgelucht.
    Sterkte ook met het afscheid meis. Dat is niet je sterkste punt weet ik intussen...
    Dikke kus

  • 02 December 2010 - 19:45

    Annejet:

    Lieve Marjo,

    Doe het rustig aan daar, en maak straks optimaal gebruik van die 2,5 week.
    Tot snel!

    Dikke knuffel Jet

  • 02 December 2010 - 23:43

    Ik:

    Tot morgen!

  • 03 December 2010 - 03:23

    Renske:

    Lieverd! Ik denk dat iedereen sowieso heel veel respect heeft voor wat jullie allemaal doen!! Alles komt goed! :) jammer alleen dat we nog een lange tijd moeten wachten tot we kunnen kletsen/praten/huilen en lachen onder het genot van een glas wijn.. Denk iig vaak aan je!
    Liefs en dikke kus en geniet van je laatste weken meis!!

  • 03 December 2010 - 08:59

    Michiel L:

    hou je taai daar marjolein. komt allemaal in orde. We zullen alles over het complete avontuur wel horen als je weer in NL bent! x

  • 05 December 2010 - 09:32

    Sanne (IPO):

    Hi Marjolein, ik wens je goede laatste weken. Sterkte met afscheid nemen! Sanne

  • 08 December 2010 - 15:01

    Noortje:

    Lieve Marjolein,

    Heel veel sterkte nog en neem alle tijd die je nodig hebt!

    Liefs x

  • 08 December 2010 - 17:18

    Ton & Marianne:

    hallo marjolein
    we weten dat floor inmiddels goed is aangekomen ,nu lekker bijpraten en samen genieten , dat is wel heel fijn he.
    dagdag liefs voor jullie beiden van ons twee in 0 graden

  • 13 December 2010 - 09:53

    Anne:

    Hey Marjolein, geniet er nog van de laatste weken in dat mooie weer (en de cultuur natuurlijk ;) ) straks zit je ongetwijfeld weer in de sneeuw. Voor weersvoorspellingen zie knmi.nl ;) Ik heb hier met veel plezier je verhalen gelezen. Op je laatste weblogbericht kan ik alleen maar zeggen succes en sterkte! Het moet een indrukwekkende tijd zijn geweest. Ik vind het dan ook heel knap wat voor een werk jullie hebben gedaan! Ga zo door :)
    Groetjes xxx Anne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Palestina, East Jerusalem

Midden-Oosten 2010

Recente Reisverslagen:

10 April 2011

Yalla Barbie

02 December 2010

Aan alles komt een einde

16 November 2010

Marjoleintje heeft vakantie

16 Oktober 2010

This is the life...

05 Oktober 2010

Bestemming bereikt!
Marjolein

Kom maar op met die hummus, zeg ik dan.

Actief sinds 21 Juni 2010
Verslag gelezen: 303
Totaal aantal bezoekers 16652

Voorgaande reizen:

07 April 2011 - 12 Juni 2011

Palestina 2011

31 Augustus 2010 - 01 Januari 2011

Midden-Oosten 2010

Landen bezocht: