Istanbul baby! - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Marjolein Meester - WaarBenJij.nu Istanbul baby! - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Marjolein Meester - WaarBenJij.nu

Istanbul baby!

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

03 September 2010 | Turkije, Istanbul

Hee lieve allemaal!
Had ik net een prachtig, ontroerend reisverslag vol metaforen en smaakmakers geschreven, blijkt dat het toetsenbord niet helemaal doet wat ik wil en mijn tekst spontaan vertaalt naar cijfers en symbolen. Niet de bedoeling, dus dan maar weer opnieuw op de laptop van Aurin, lekker buitenhangend op de loungebank van ons hostel.
We zijn inmiddels drie dagen in Istanbul. Dinsdag het sobfest-2010 oftewel het afscheid op Schiphol waarbij we de omzet van Kleenex flink hebben verhoogd. De vlucht duurde ongeveer net zo lang als de exercise om naar ons hostel te komen (en ja, dat komt omdat we zonodig een goedkope vlucht wilden die ons 100km buiten het centrum afzette). Geen punt, onder het genot van de muziek van Alladin's Oosterse nacht tuften we Istanbul binnen, liepen met een kleine doch zweterige omweg (backpacks zijn zwaar...) naar ons hostel in de historische wijk Sultanahmet. Gezellig stapelbedje, snurkende man aan de ene kant, naakte Belg aan de andere kant, wat wil een meisje nog meer? Woensdag en vandaag lekker de stad verkend, samen met Yuji, een vriend van Aurin van de UvT die ondertussen al 8 maanden hier woont, de geluksvogel. Beetje shoppen in de Grand Bazaar
(een echte Ray Ban voor 5 euro, who knew?!), beetje cultureel doen, maar vooral eten... Ik vrees dat we echt rollend naar huis komen, het is allemaal zo vers, zoet, onweerstaanbaar. Gisteravond nog lekker op stap geweest in Taksim, de hippe uitgaanswijk hier (hoezo 4 maanden geen alcohol? De eerste biertjes zitten er alweer in), leuke mensen ontmoet, en vooral hele beleefde mensen... Kan me het moment niet heugen dat iemand me in de Philip de deur opendeed van het toilet en me een aangenaam verblijf wenste. Daar kan ik wel aan wennen!
Verder hebben we onze treinkaartjes voor vrijdagavond gescoord, richting Adana, de laatste stop voor we Syrie ingaan. Slechts 24 uur in de trein voor 30 euro, eat that Nederlandse Spoorwegen!
Tot slot kan ik melden dat ik al lekker verbrand ben (voor de kenners: rood wordt bruin) en vooral weer heerlijk in de backpackers-reizigersvibe zit (met als enige nadeel dat alles wat je nodig hebt uit je tas, natuurlijk net weer helemaal onderin zit en gekreukt is, maar goed, kniesoor). Dus we genieten volop!
Vanuit Syrie of Libanon volgt de volgende update in ieder geval...
Liefs en een dikke zoen voor jullie allemaal,
Marjolein

  • 02 September 2010 - 23:36

    Marjolein Meester:

    Fan!!!!

  • 02 September 2010 - 23:57

    Freek:

    Anders ik wel!

  • 03 September 2010 - 00:24

    Mo:

    Succes daar.
    Groetjes,
    Mo

  • 03 September 2010 - 05:16

    Yvo:

    Wrijf het ons werkende mensen maar weer lekker in :(

  • 03 September 2010 - 07:11

    Marleen:

    Klinkt als alleen maar genieten! :-)
    Succes met die treinreis..
    Liefs

  • 03 September 2010 - 07:17

    Anouk:

    Goed bezig meisje!!

  • 03 September 2010 - 08:34

    Leonie:

    Heel veel plezier en succes daar! liefs

  • 03 September 2010 - 09:40

    Annejet:

    Nice!
    Geniet maar voor 2 of 3 personen daar, want jaloerse gevoelens zijn er ook bij mij. (De treinreis hoef je hierbij trouwens niet mee te rekenen.)
    Snel contacten over de communicatie tussen onze 2 klasjes he. Kan ik echt gaan meegenieten!!!
    Be safe! xxxxxx

  • 03 September 2010 - 09:56

    Floris:

    ik lees het al, je hebt het heel erg zwaar... Geintje schat, geniet ervan, sla alles op en pas goed op jezelf!

    Groeten aan Aurin

  • 03 September 2010 - 10:58

    Karlijn:

    Jaloers, overduidelijk! Wat een heerlijke drama-acties heb je al weer beleefd. Succes in de trein, super om je verhalen te lezen!
    xx

  • 03 September 2010 - 12:53

    Colina:

    Alleen al voor de temperatuur zou ik zo met je ruilen!
    Veel plezier!

  • 03 September 2010 - 13:40

    Esmee:

    Marjo!! Have fun! Ga genieten van de verhalen die nog gaan komen! xxx

  • 04 September 2010 - 10:54

    Loes:

    Wat een heerlijk verhaal om te lezen :)! Ik zie het gewoon helemaal voor me haha! En zekers, rood wordt bruin, daar weten wij alles van:)!! Ben blij dat je het naar je zin hebt! Geniet ervan, ik kijk al uit naar je volgende berichtje!!!
    Kussssss

  • 06 September 2010 - 05:50

    Renske:

    En? Aangenaam verblijf gehad op het toilet?? ;)

    klinkt erg leuk meis! En je hebt super lekker weer, ook heeeeel belangrijk!!

    Het heeft toch wel wat he, allemaal ergens anders waar het onwijs gaaf is! Heel veel plezier samen en blijf vooral genieten!!

    Liefs xxx uit NZ en we mailen snel weer

  • 06 September 2010 - 18:22

    Anne:

    Whaha wat een coole dingen maak je weer mee.
    Ik kijk al uit naar je volgende bericht, je schrijft super leuk! Succes met de treinreis ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Turkije, Istanbul

Midden-Oosten 2010

Recente Reisverslagen:

10 April 2011

Yalla Barbie

02 December 2010

Aan alles komt een einde

16 November 2010

Marjoleintje heeft vakantie

16 Oktober 2010

This is the life...

05 Oktober 2010

Bestemming bereikt!
Marjolein

Kom maar op met die hummus, zeg ik dan.

Actief sinds 21 Juni 2010
Verslag gelezen: 472
Totaal aantal bezoekers 16653

Voorgaande reizen:

07 April 2011 - 12 Juni 2011

Palestina 2011

31 Augustus 2010 - 01 Januari 2011

Midden-Oosten 2010

Landen bezocht: